Allegro ile Oyun Programlama Ders 1:Allegro nedir?

Allegro 2D grafik yazılımları geliştirebileceğiniz bir C++ kütüphanesidir.Aklınıza gelen her türlü 2D oyunu Allegro ile geliştirebilirsiniz.

 

Allegro 1990ların başında Atari firması için geliştirilmiştir.Merak edenler için Allegro kelimesi Atari Low Level Game Routines?in kısaltmasıdır.C ve C++ ile kullanılmak üzere geliştirilmiştir.

Videoda kullanılan Allegro başlangıç kodları:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
#include <allegro.h>
void Baslat();
void Bitir();
int main() {
Baslat();
while (!key[KEY_ESC]) {
/*Oyun kodları buraya gelecek.*/
}
Bitir();
return 0;
}
END_OF_MAIN()
void Baslat() {
int depth, res;
allegro_init();
depth = desktop_color_depth();
if (depth == 0) depth = 32;
set_color_depth(depth);
res = set_gfx_mode(GFX_AUTODETECT_WINDOWED, 640, 480, 0, 0);
if (res != 0) {
allegro_message(allegro_error);
exit(-1);
}
install_timer();
install_keyboard();
install_mouse();
}
void Bitir() {
clear_keybuf();
}

Bana Ders Anlat © 2008-2022