using System;
using System.IO;
using System.Text;
class TextFile
{
public static void Main(string[] args)
{
// Metin dosyamıza birşeyler yazan fonksiyon..
DosyayaYaz();
// Metin dosyamızı okuyan ve ekrana yazan fonksiyon
DosyadanOku(“c:\Deneme.txt”);
// Metin dosyamızın sonuna birşeyler ekleyen fonksiyon
DosyayaEkle(“c:\Deneme.txt”);
Console.ReadLine();
}
static void DosyayaYaz()
{
//StreamWriter classından dosya isimli bir nesne oluşturalım
StreamWriter dosya = new StreamWriter(“c:\Deneme.txt”);
//Dosyamıza birinci satırı yazalım
dosya.WriteLine(“Metin dosyamızın ilk satırı”);
//Buda dosyamıza yazdığımız ikinci satır
dosya.WriteLine(“İkinci satır…”);
//Dosyamızın kapatılım..
dosya.Close();
//Yazma işlemini başarı ile tamamladığımızı kullanıcıya bildirelim..
Console.WriteLine(“Dosya yazımı Başarı ile tamamlandı…”);
}
static void DosyadanOku(string dosyaIsmi)
{
// Text dosyasından okuyan StreamReader sınıfına ait bir
// dosyaOku nesnesini oluşturuyoruz
StreamReader dosyaOku;
// dosyadan okuyacağımız yazıyı string olarak depolamak için
// yazı nesnemizi oluşturuyoruz.
string yazi;
//Dosyamızı okumak için açıyoruz..
dosyaOku=File.OpenText(dosyaIsmi);
//Dosyamızı okumak için açıyoruz ve ilk satırını okuyoruz..
yazi=dosyaOku.ReadLine();
/* okuduğumuz satırı ekrana bastırıp bir sonraki satıra geçiyoruz
* Eğer sonraki satırda da yazı varsa onu da okuyup ekrana bastırıyoruz.
* Bu işlemleri dosyanın sonuna kadar devam ettiriyoruz.. */
while(yazi!=null)
{
Console.WriteLine(yazi);
yazi=dosyaOku.ReadLine();
}
// dosyamızı kapatıyoruz..
dosyaOku.Close();
}
static void DosyayaEkle(string dosyaIsmi)
{
//StreamWriter classından dosya isimli bir nesne oluşturalım
StreamWriter dosya;
// dosyamızın sonuna birşeyler eklememek için açıyoruz..
dosya=File.AppendText(dosyaIsmi);
// dosyanın sonuna birşey ekliyoruz..
dosya.WriteLine(“Bu da en son Append ile eklediğimiz satır…”);
// Dosyamızı kapatıyoruz..
dosya.Close();
Console.WriteLine(“Dosyanın sonuna başarı ile ekledik…”);
}
}
Kaynak : http://www.csharpnedir.com