Şimdi Javascript açısından Browser nesnelerinin neler olduğunu biliyoruz; Browser?ın Javascript açısından ne gibi olaylar oluşturduğunu ve bu olayları nasıl kullandığımızı küçük örneklerle gördük. Olaylardan yararlanarak Javascript?le nesneleri etkileyen programlar yazabiliriz; fakat bunun için nesnelerin ne gibi özellikleri olduğunu ve bunları nasıl etkileyebileceğimizi de bilmemiz gerekir. Bu bölümde nesnelerin Javascript ile etkilenebilir özelliklerinin neler olduğunu ele alacağız.
Nesnelerin ayrıntılarına girmeden önce bir noktaya açıklık getirelim: Javascript ile bir HTML unsurunu etkileyebilmek, örneğin bir çerçevenin (Frame) içeriğini değiştirebilmek için mutlaka o nesnenin bir olaya karşılık verir olması gerekmez. Çerçeveler HTML etiketleri ile şekillenirler; herhangi bir olaya karşılık vermezler. Dolayısıyla olaylara yanıt vermeyen nesneleri, olaylara yanıt veren nesneler yoluyla etkileyebiliriz; bunun için de bir çok HTML nesnesinin özellikleri bilmemiz gerekir.
Bu açıdan bakınca, olaylara yanıt versin-vermesin, HTML nesnelerimizi, Browser Nesneleri, Belge Nesneleri, Form Nesneleri ve Javascript Dil nesneleri olarak dört ana gruba ayıracağız.