Kategori: C# Yazılı dersler

C# Sınıflara Metot Ekleme

Merhaba BDA Takipçileri , Değişkenler ve metotlar bir sınıfı oluşturan temel elemanlardır.Sınıflarımıza metotlar ekleyip bazı işler yaptıralım.  class Dortgen {        public int En;         public int Boy;         public int Alan()       {          int Alan = En*Boy;         […]

Özyineli Metotlar

Merhaba BDA takipçileri , bir metodun içinde kendisinin çağırmak mümkündür.Kendi kendini çağıran bu tür metotlara özyineli metot denilir.Kendi kendini çağıran bu metotlarda bu çağrımı sonlandıran bir kontrol olmadılır.Bütün bilgisayar programlama kitaplarında klasik olarak verilen faktöriyel bulma probleminin çözümünü özyineli metot ile birlikte yapalım. Bir sayının faktöriyeli hesaplanırken 1’den kendine kadar olan sayıların çarpımıdır. Faktöriyel hesabı […]

C# Substring Metodu

Bir stringin içerisinden belirtilen bir kısmını almak amacı ile kullanılır. Kullanımı şu şekildedir: String değişkenadı.SubString(başlangıç indeksi,uzunluk); Örnek: string metin=”bana ders anlat “; Console.WriteLine(metin.Substring(1,6)); Console.ReadKey();

C# Copy Metodu

Bir string değişkeninin içeriğini başka bir stringe kopyalamak amacı ile kullanılır. Kullanımı şu şekildedir: string değişkenadı=String.Copy(değişken); Örnek: string a=”Bilişim Teknolojileri”; string b=String.Copy(a); Console.WriteLine(b); Console.ReadKey();

C# ErrorProvider Kontrolü

Bir hata durumunda kullanıcıya görsel olarak hata mesajı yada bilgilendirmek amacı ile kullanılır. ErrorProvider metodları şunlardır: SetErro: Belirtilen bir kontrol, nesne için görüntülenecek mesajı belirler. Kullaımı şu şekildedir: SetError(kontrol adı,”mesaj”); GetError: Belirtilen bir kontrol için ayarlanmış hata mesajını geriye  döndürür. Kullanımı şu şekildedir: GetError(kontrol adı); Örnek: private void textBox1_TextChanged(object sender,EventArgs e) { try {   […]

C# Progressbar Kontrolü

Gerçekleştirilen bir işlemin ilerleme durumunu göstermek amacıyla kullanılır. Progressbarın bir takım özellikleri vardır bunlar şunlardır: Maximum: ProgressBar nesnesinin alabilceği en fazla değerdir. Minumum: ProgressBar nesnesinin en düşük olan değeridir. Step: Nesnenin artış miktarını belirler. Örnek: private void timer2_Tick(object sender,EvetnArgs e){ if(progressbar.Value==progressbar.Maximum) progressbar.Value=1; else progressbar.Value=progressbar.Value +1; } Örnekte formumuza bir tane timer ekledik.Timer nesnesinin enabled özelliğini […]

C# LinkLabel Kontrolü

LinkLabel tıklandığında bir web sitesini ya da mail adresini açan bir nesnedir. Linklabel nesnesinin Links özelliğine Add metodu ile web sitesi ya da mail adresi belirtilir. Kullanımı şu şekildedir: linkLabel.Links.Add(adresin başlangıç değeri,adresin bitiş değeri,”site adresi yada mail adresi”); Örnek: private vodi linkLabel1=LinkClicked(object sender,LinkLabelLinkClickEventArgs e) { System.Diagnostics.Process.Start(e.Link.LinkData.ToString()); linkLabel1.LinkVisited=true; } private void Form1_Load(object sender,EventArgs e) { linkLabel1.Links.Add(0,17,”banadersanlat.com); […]

C# Label Kontrolü

İçeriği sabit kalan, değiştirilemeyen bilgilerin, yazıların form ekranın da görüntülenmesini sağlar. Text özelliği ile görüntülenecek metni belirler. Örnek olarak kod ile bir label nesnesi oluşturalım ve onu ekranda gösterelim. Örnek: private void button1_Click(object sender,EventArgs e) {   Label Label1=new Label(); this.Controls.Add(Label1); Label1.Text=”Ne başarırsanız başarın size mutlaka yardım eden vardır”; Label1.Font=new Font(“Comic Sans MS”,15,FontStyle.Italic); Label1.ForeColor=Color.Red; Label1.AutoSize=true; […]

Bana Ders Anlat © 2008-2022